Februari maand van de RAW-helpdesk
In 2023 willen we elke maand koppelen aan een specifiek RAW onderwerp of een onmisbaar onderdeel van de RAW-systematiek. Januari was de maand van de InfraTech. Waar we velen van jullie hebben gesproken of gezien bij een van de interessante bijeenkomsten.
De maand februari staat in het teken van de RAW-helpdesk.
Al jaren is de RAW-helpdesk een begrip bij gebruikers van de RAW-systematiek. Je wordt op weg geholpen bij vragen die ontstaan bij het opstellen van een RAW-bestek, of bij de uitvoering van een RAW-contract in de breedste zin van het woord.
Deze maand delen we met jullie waarvoor de RAW-helpdesk aan de lat staat, en wie jullie vragen nou eigenlijk beantwoorden. Gelukkig nog steeds echte mensen met veel praktijkervaring!
Wat zijn de signalen die nu binnenkomen, wat doen we met veelgestelde vragen, hoe gaan we om met de beantwoording van vragen per telefoon of per mail? Wat is de juiste ingang om terecht te komen bij de RAW helpdesk en hoe zit het dan eigenlijk met Vraag en Antwoord op RAW.nl? Genoeg om eens uit te spitten en te delen met jullie om meer duidelijkheid te scheppen en wellicht minder vragen te ontvangen en juist tijd en ruimte te hebben om meer specifieke kennis en ervaringen te delen, vanuit RAW én vanuit jullie als RAW-gebruikers.
Laten we eerst eens beginnen om kennis te maken met de heren die de helpdesk regelmatig bemannen.
De heren van de RAW-helpdesk
Erik Bolck |
Herbert Gijssel |
Lars Birkholz |
Niek van Onna |
Rob van Maanen |
Dit zijn Erik, Herbert, Lars, Niek en Rob, ieder bemant ongeveer 1 dag per week de RAW-helpdesk. Tijdens interne RAW-overleggen koppelen zij signalen die ze hebben opgehaald bij de helpdesk aan elkaar terug. Zo hebben zij eerder terugkerende vragen of signalen op het netvlies waar wellicht actie op moet worden ondernomen. Het is echt belangrijk dat zij goed samenwerken met elkaar, het is geen one-man show maar een team.
De heren bemannen niet alleen de RAW-helpdesk maar geven alle vijf ook RAW-cursussen. Dus geheel nieuwe gezichten zullen het misschien niet zijn.
Zij maken zich alle vijf hard voor het juist toepassen van de RAW-systematiek. Of dit nu gaat door het beantwoorden van vragen bij de helpdesk of het geven van cursussen, juiste toepassing van de systematiek is van groot belang.
“Wij helpen je graag op weg bij vragen die ontstaan bij het opstellen van een RAW-bestek, of bij de uitvoering van een RAW-contract.”
Naast het beantwoorden van binnen gekomen vragen halen de heren ook veel signalen op die op dit moment in het werkveld spelen. Als er dan regelmatig een vraag binnenkomt over een zelfde onderwerp of actualiteit zorgen we via RAW.nl voor meer aandacht hiervoor. Denk aan vragen rondom de jaarlijkse release, deze hebben we uiteindelijk gebundeld en breed gedeeld onder de RAW-gebruikers. Of een verdieping op een onderwerp als raamovereenkomsten.
Ook is er terugkoppeling van deze signalen naar de RAW collega’s die de RAW-systematiek beheren bij CROW. Deze koppeling is onmisbaar.
In feite is de RAW-helpdesk een van de eerste ingangen waar binnengekomen signalen kunnen worden omgezet naar actualiseringen in de RAW-systematiek. En dus is die ingang van groot belang voor jullie als RAW-gebruikers en voor de RAW-collega’s.
Blijf dus je vragen stellen aan de RAW-helpdesk.
Tot horens!